De laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van St Ignatius - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van St Ignatius - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg St Ignatius

30 Mei 2016 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal!

Gisteren konden we lekker uitslapen, we ontbeten om half tien. Tijdens het ontbijt zijn de op maat gemaakte jurken gebracht, die allemaal heel goed waren gelukt. Na het ontbijt gingen we naar de kerk, de mis begon om half elf, maar we waren een kwartiertje te laat. Toen we in de kerk waren kregen we allemaal een plek aangewezen waar we gingen zitten. We konden de mis niet volgen, want die was niet in het Engels, maar we konden wel de Engelse aantekeningen die geprojecteerd waren lezen. Op een gegeven moment kon je doneren aan de kerk, wat we dus ook bijna allemaal gedaan hebben. Niet lang daarna werden we naar voren geroepen, Peter heeft toen wat verteld over ons en daarna heeft de hele kerk voor ons gebeden. Hierna zijn we weggegaan en kwamen we ongeveer om half één weer bij Lagoon Lodge. Hier moesten we snel de koffers inpakken, want we moesten om één uur uit de kamers zijn. Toen iedereen zijn koffer uit de kamer had gehaald, hebben we geluncht. Na de lunch zijn we vertrokken naar Accra, ongeveer om half drie. Onderweg regende het heel erg. Er was file, hierdoor kwamen we pas om half vijf bij de art market. Hier hadden we vijftig minuten om souvenirs te kopen. Bij het kopen van de souvenirs hadden we Emelia hard nodig, want ze vroegen vaak meer dan het dubbele van wat ze normaal zouden vragen. Na het shoppen van de souvenirs zijn we doorgereden naar een mall in de buurt van het vliegveld. Dit was dus een hele westerse shopplek. Hier hadden we drie kwartier om wat te eten en even rond te kijken. Bijna iedereen heeft wat bij de KFC gegeten. Hierna zijn we snel doorgereden naar het vliegveld. Hier verliep alles voorspoedig en waren we redelijk snel door de douane. Na veertig minuten wachten, gingen we boarden. Dit ging best wel snel. Alleen toen we gingen opstijgen kregen we een stop signaal waardoor we dus toch niet op gingen stijgen en later bleek dus dat de wielen niet helemaal recht gedraaid stonden. Toen dit bekend was, gingen we opnieuw naar de baan, waarna we wel gewoon normaal zijn opgestegen. De vlucht ging voorspoedig en we waren een kwartier eerder op Schiphol dan verwacht, waar alle ouders stonden te wachten. We moesten nog wel langs de bagagecontrole, waar Dimitri en Wolf niet door mochten omdat ze een dolk in hun bagage hadden, ze horen later van het OM wat de straf is, waarschijnlijk een boete. De anderen konden wel doorlopen. En dat was het einde van onze reis.