Morgen gaan we! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van St Ignatius - WaarBenJij.nu Morgen gaan we! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van St Ignatius - WaarBenJij.nu

Morgen gaan we!

Door: Jarno

Blijf op de hoogte en volg St Ignatius

19 Mei 2016 | Nederland, Amsterdam

Amsterdam, 19 mei 2016

Deelnemende leerlingen:

Isa Broodman, Marijn Severijn, Liselot Schellekens, Uma Kagenaar, Lotte van Bergen, Maïté de Bruijne, Mo Kruijswijk, Wolf Meijer, Max Carter, Jarno de Haas, Samuel van Rees, Dimitri Kales.

Begeleidende docenten:

meneer Van Essen, mevrouw Breedveld

Dag 0

Voor alle leerlingen van onze school staat in klas 4 een maatschappelijke en beroepsstage gepland, zo ook voor ons. Na twee jaren van afwezigheid is dit jaar de Ghana-stage weer terug. Alle leerlingen uit klas 4 konden zich aanmelden om een plekje in het reisgezelschap te bemachtigen en na 23 aanmeldingen en 23 goede sollicitatiebrieven zijn de bovenstaande leerlingen voor de reis uitgekozen.

De komende tien dagen zullen wij in Ghana onze maatschappelijke stage vervullen, (onze beroepsstage zit hierin verwerkt). We gaan vier dagen naar een weeshuis, waar we ons zullen ontfermen over meer dan 50 kinderen. Vervolgens zullen we een dag meelopen een plaatselijke middelbare kostschool en ook een bezoek aan een basisschool staat op de planning, hier zullen we zelf voor de klas staan en de kinderen les geven. Uiteraard is er ook ruimte voor cultuursnuiven; we zullen een kerkmis bijwonen, een drumworkshop krijgen, de plaatselijke markt op en nog veel meer.

Wij danken allen die ons geholpen hebben om de reis mogelijk te maken! Zowel onze sponsoren, als alle mensen die verscheidene zaken voor ons hebben geregeld.

Tijdens onze reis zullen wij een blog bijhouden met een iedere dag, voor zover de internetverbinding dat toelaat, een nieuw verslag, iedere dag geschreven door een ander. De koffers zijn gepakt en wij zijn klaar voor de tocht! Nederland, tot over 10 dagen!

• 20 Mei 2016 - 11:11

Leo Scholte :

Ik ben de opa van Mo en ik wens jullie een hele bijzondere reis toe. Houd me op de hoogte!

• 21 Mei 2016 - 08:23

Clémentine:

Ik ben de moeder van Maïté en ook ik wens jullie een mooie reis toe. Hoorde dat jullie goed zijn aangekomen en blijkbaar zijn er in Ghana ook files, home sweet home? Fijne strandwandeling vandaag en veel plezier in het weeshuis.

• 21 Mei 2016 - 18:51

Clémentine:

Hartelijk dan voor de foto en video Enak! Geweldig om zo ook van een verre afstand deelgenoot te mogen zijn van de Afrikaanse cultuur! Wat moet dat overweldigend zijn als je daar live bij bent. Veel plezier voor jullie allemaal.

• 22 Mei 2016 - 12:16

Oma Van Samuel:

Wat een unieke kans voor jullie om dit mee te mogen maken !!!! Zo direct betrokken bij de kindjes uit het weeshuis , de cultuur en natuur in Ghana !!!! Geniet ervan !!

• 22 Mei 2016 - 19:12

Maike (moeder Van Jarno):

Samuel van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wel heel bijzonder dat je in Ghana je verjaardag viert.
    Het eerste reisverslag is heel leuk om te lezen. Wat doen jullie veel nieuwe en leuke indrukken op! Wij blijven julle blog volgen!
    Heel veel plezier en geniet van jullie unieke ervaring!

P.s. Voor hen die in Nederland mogen genieten van het druilerige weer en ook geen genoeg van Ghana kunnen krijgen, op Nederland 3 is om 19.50 uur een reisverslag over Ghana te zien (drie op reis).